Denna helg händer det massor i Borås.  Somligt bryr jag mig inte ett vitten om (som flyguppvisningar och kommunalrådstal), medan annat är jätteintressant.

Till exempel firas i morgon lördag 150-årsjubileet av Borås-Herrljunga Järnväg med heldagskörande av ångtåg längs sträckan.  Funderande på fotovinklar tittade jag därför förbi Borås övre station i eftermiddags.  Västtåg 13844 passerade och jag kunde väl ta en bild när jag ändå var där.

 

Sedan fortsatte jag till Ryavallen.  Denna stadion som en gång var värd för fotbolls-VM hyser numera huvudsakligen friidrott och när det var SM denna helg passade det ju bra att besöka platsen.  Vi kom rakt in i försöken på 400 m, där Johan Wissman enkelt vann sitt heat.

 

Och vad händer då, när jag just lagt järnvägarna åt sidan för att koncentrera mig på mitt idrottsintresse?  Jo, vännen Linda konstaterar:
– Honom har jag åkt tåg med.  I Karlstad för två år sen.

Även friidrottsstjärnor åker tåg, tänka sig.  Och inte ens på SM i friidrott kommer man undan järnvägen...  ;-)

 

BHJ, Borås övre, Borås-Herrljunga, Johan Wissman, Ryavallen, västtågen,

Kommentera

Publiceras ej