Jag var ute och åkte i helgen.  I söndags tog jag tåget Stenstorp-Herrljunga-Borås, men det var i fredags som jag lade märke till dessa märkliga betongklumpar, liknande stora sockerbitar.


Här syns de kanske ännu bättre.


Båda bilderna är tagna från trakten av Torstensgårdens f.d. hållplats vid Västra stambanan i Segerstad socken, men efter vad jag kunde se, stod de längs banan hela vägen mellan Falköping och Stenstorp.  Om de fanns också söder om Falköping såg jag inte, men det är väl i alla fall troligt att de inte är begränsade till bara Stenstorp-Falköping.

Vad är de till för?  Någon som vet?

Falköping, Segerstad, Stenstorp, Torstensgården, Västra stambanan, teknik,

1 kommentarer

Folke

25 Mar 2014 18:28

Ser ju ut som nya fundament till nya kontaktledningsstolpar.

Svar: Aha! Så det är så det är. Ja, då är det ju logiskt att de ligger parvis, mitt emot varandra och på samma inbördes avstånd som dagens stolpar. :) Tack!
svenskabanor.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej