Under detta tredje år har bloggen fått 94 nya inlägg så att det nu finns sammanlagt 312 (detta är nr 313).  Inte mindre än 8529 besök har bloggen haft och under dessa besök har 13147 sidor visats.

Precis som föregående år hade bloggen flest besökare en dag i början av november, denna gång den 5, efter att jag under föregående kväll lagt ut länkar till ett inlägg från den 3 november.  Detta var i samband med stängningen av banan över Hallandsås och även om antalet besökare på en dag inte var rekord, hade bloggen aldrig förut haft så många sidvisningar.  Många besökare fick jag också efter att jag visat bilder från O-ringentåget och fått draghjälp av en kollega i Postvagnen som hänvisade till mig.

Även detta år var det sommaren som bjöd på flest inlägg.  Under juni-augusti 2015 skrev jag blogg 58 dagar i följd, inte minst med fokus på midsommarresan genom Östergötland och norra Småland (med början här) samt de där dagarna då jag cyklade uppför Hallandsås sex gånger (sista inlägget därifrån med länkar).  I gengäld var det 26 dagar utan texter i september-oktober, 32 i februari-mars och 28 i maj-juni.  Så i vanlig ordning fördelades inläggen inte särskilt jämnt över året.

Men därmed torde det vara dags att gå vidare med bloggskrivandet och traditionsenligt säga

Grattis på födelsedagen, och gott nytt år!

födelsedag, om bloggen,

Kommentera

Publiceras ej