Liksom traditionen för den 17 juni bjuder, ska jag härmed sammanfatta året som gått. Det blir ännu svårare än vanligt, eftersom många dagar saknas i statistiken. Ja, när jag räknar efter, saknas så pass mycket data att jag bara kan påstå att järnvägsbloggen fick ungefär 5000 besök under året, vilket ledde till 8600 sidvisningar. Antalet besökare är i så fall faktiskt det minsta hittills.

Endast 26 inlägg skrev jag under året, vilket är lika dåligt som året dessförinnan. Jag har nu sammanlagt 440 inlägg (detta är nummer 441). Skälen är väl många, däribland ett fotbolls-VM, ett nytt jobb samt det gamla vanliga: bristande inspiration.

Att inte ens resan till Italien har hamnat här, är nästan skandalöst. Den var visserligen inte järnvägsanknuten an sich men nog finns det en del saker att säga. Skam till sägandes är en hel serie inlägg redan påbörjade men inte publicerade...

Lysekilsresan på senhösten ledde till sex texter och ett stort antal besökare: dels dagarna efteråt, dels i samband med en diskussion om hamnspår i ett modelljärnvägsforum då mina bilder av Lysekils hamn kunde sägas föreställa goda förebilder.

Vad händer nu under det kommande året? Det vet man inte, utan i enlighet med klichén vet jag bara att den som lever får se. :)

Därmed har jag skrivit klart för i dag och har bara kvar att säga

Grattis på födelsedagen, och gott nytt år!

födelsedag, om bloggen,

Kommentera

Publiceras ej