Jag har några gånger de senaste åren, när jag cyklat genom Borås, passerat Viskan i Druvefors och insett att man ser järnvägen ur en intressant vinkel.  Skulle man kunna fotografera ett tåg där? funderade jag.

I tisdags (28 april 2015) gjorde jag slag i saken och stannade till när tåg 336 från Kalmar rullade in i Borås, ett par minuter försenat:

 

Det där såg kanske lite snyggt ut, med ett lokdraget passagerartåg som kommer fram mot viadukten Gässlösa vägport (gatan går alltså under järnvägen; dessutom kan räcket till en gångbro över Viskan anas).

Tyvärr krävdes det ganska mycket inzoomning för att det skulle se ut på det viset.  Originalbilden var inte lika flådig. :)

 

Kanske vore det mer intressant att placera sig på närmare håll med en spetsigare vinkel mot tåget, nämligen intill den nämnda gångbron.

 

Det får jag väl prova nästa gång...

BAJ, Borås, Borås-Alvesta, Kust-till-kust, Rc, bro, fotografering, loktåg,

Kommentera

Publiceras ej