Efter ett inspirerande samtal vid lunchen idag, där en kollega helt oväntat började prata om Magic och vi tillsammans fick tillfälle att tala om sällskapsspelens ljuva sidor, kan jag inte låta bli att lägga ut en liten bild av den västsvenska Ticket to Ride-kartan som jag knåpade ihop häromåret.  Den är jag nämligen lite stolt över och jag har nog inte visat den i bloggen förut.

 

(Alldeles för länge sedan är det som jag spelade Ticket to Ride på ovanstående karta, men det är ju faktiskt till och med så, att arbetet med den västsvenska kartan var det som en gång fick mitt slumrande järnvägsintresse att vakna till liv.  Dess betydelse är därför rätt stor.)


Även om det är första gången jag visar en bild av Ticket to Ride: Västra Sverige 1917, har jag visat andra TtR-bilder (då främst från den sydöstsvenska/småländska kartan) i tidigare inlägg, Dessa inlägg nås genom att välja kategorin Spel, exempelvis i menyn överst i bloggen, eller genom följande länkar:

 

Fotnot: Magic (egentligen Magic: The Gathering), som nämndes i inledningen, är ett kortspel av rätt avancerat slag.  Eftersom det både är ganska tråkigt att spela och inte har ett dugg med järnvägar att göra, kommer det sannolikt inte att dyka upp i bloggen igen.

1435 mm, 891 mm, Ticket to Ride, TtR Västsverige,

Kommentera

Publiceras ej