Att resa till London är populärt bland många som jag känner (och sannolikt även bland helt obekanta).  Själv har jag aldrig varit där, men om jag skulle åka till London, är detta något som spontant lockar mer än shoppingturer:
 
 
Det går alltså ut på att resa till/förbi alla de 270 stationerna i Londons tunnelbanenät på så kort tid som möjligt, genom att bara använda tunnelbana, tåg, buss och sina egna fötter.  Rekordet ligger på sexton och en halv timme och det finns uppenbarligen många som försöker slå rekordet.  Reportaget som länkas ovan visar några som ger sig ut på ett sådant uppdrag.
 
Fascinerande, men även om jag sade att det lockar mer än storstadsshopping, tror jag ganska säkert att jag inte kommer att ge mig i kast med utmaningen...!
BBC, London, London Underground, Storbritannien & N.I., filmklipp, mest på skoj, tunnelbana, tävling,

1 kommentarer

Henrik

24 Jan 2021 15:20

När jag bodde i London ett tag för en herrans massa år sedan fick jag höra talas om att de brukade anorda "Circle Line Pub Crawl" en gång om året. Då ska man åka en hållplats med Circle Line, gå av och ta en pint på nämsta pub, sedan åka en hållplats till och upprepa proceduren. Den som klarar flest hållplatser vinner. Tydligen finns det vissa som har klarat alla 27 hållplatser!

Svar: Det låter inte som något för mig och faktiskt rentav änna farligt ... !
svenskabanor.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej