Det sägs att södra Sverige upplever sitt bästa blåbärsår på länge.

 

Nu upptäckte jag i torsdags kväll att skogen minsann inte bara erbjuder en ymnig blåbärsskörd utan även lingonris och hallonbuskar dignar av tunga, mognande bär.

 
 

Mums! Med blålila fingrar kunde jag ju passa på att fotografera ett tåg eller två när jag ändå var i trakten. Ähum...

 

(Rc6 nr 1403 i tåg 344 vid km 81.)

Detta är förstås min vanliga favoritfotoplats mellan Gånghester och Målsryd utanför Borås och när ett luftlöst cykeldäck omintetgjorde en annan utflykt kunde jag hamna här i stället. Dit kom en kort stund senare systerloket Rc6 1404 i det mötande tåget 343, snarlikt föregående tåg och bara försett med en vagn mer.

 
BAJ, Borås-Alvesta, Gånghester, Kust-till-kust, Rc, SJ, bär, skogen,

Kommentera

Publiceras ej