Jag var ute och cyklade i dag, flera gånger om. Första turen var inte i närheten av någon järnväg, så den hör inte hit. Andra turen gick från centrala Borås till sommarpremiären på Boviks lägergård en knapp mil från staden. Den turen passerade två järnvägar, men inte gick det något tåg där inte. Tredje turen gick tillbaka till staden, passerade samma två järnvägar men inte gick det något tåg då heller.

 

Eftersom jag just i dag ville se ett tåg, fick jag ta en sväng till Borås central och se om det fanns någon trafik där. Men gissa... Nej då, icke en tågrörelse på hela bangården. Men två övergivna motorvagnar stod och väntade på uppdrag så jag tänkte att vad sjutton, jag kan väl fotografera dem eftersom jag ändå inte har något att göra.

 

Nos mot nos stod de, där den främre (X11 3213) skulle gå till Uddevalla trekvart senare och det kunde väl vara ett lämpligt fordon på premiärbilden.

 

Jag har nämligen fått ny kamera, tänka sig. :)

Borås C, X10-serien, X11, fotografering, om mig, västtågen,

Kommentera

Publiceras ej