Den 24-27 juli 2014 gjorde jag och min cykel en tågresa från Borås till norra Småland och tillbaka. Det främsta skälet var att få dokumentera den järnväg som i december kommer att förlora sin persontrafik om politiska beslut i frågan står fast.  Det gäller alltså Eksjö-Hultsfred (en del av Bockabanan mellan Nässjö och Hultsfred) men eftersom det under de dagar jag befann mig på platsen inte bedrevs någon persontrafik mellan Hjältevad och Hultsfred, har jag framför allt rest och cyklat längs delen Eksjö-Hjältevad, och gjorde även en tur till Ingatorp.  Resan i sin helhet gav jag namnet Bockabanan 2014.

Om denna resa har jag här i bloggen skrivit sju inlägg. Listan nedan är främst att se som en länklista och jag vet inte om jag sammanställt den mest för mig eller för andra läsare...  Till skillnad från hur jag brukar göra med interna länkar i bloggen, har jag denna gång skapat länkarna så att de öppnas i ett nytt fönster eller en ny flik, vilket jag tror är mer ändamålsenligt.

(Borås-Herrljunga-Nässjö-Hult)
(På plats i Hult)
(Hult-Eksjö-Hjältevad)
(Hjältevad-Bruzaholm)
(Bruzaholm-Ingatorp-Bruzaholm)
(Bruzaholm-Nässjö-Vaggeryd-Jönköping-Falköping)
(Falköping-Herrljunga-Borås)

 


 

Dessutom har jag skrivit två inlägg om händelser under resan, händelser som hade kunnat ske när som helst och som inte i grunden har med just denna resa att göra, inte på annat sätt än att min cykel är inblandad.

 

 
En liknande lista finns för förra sommarens resa i norra och västra Småland och hittas på nedanstående sida:
 
 
Bockabanan, Bockabanan 2014, Tour de Småland, Tour de Småland 2013, länklista, om bloggen,

Kommentera

Publiceras ej